Svega 10% žena sa policističnim jajnicima imaju normalnu ovulaciju, a to je , kao što znamo, bitan uslov za normalnu reprodukciju. Iz dosadašnjih članaka čitaoci su mogli vidjeti da policistični jajnici nastaju kao posljedica niza poremećaja. Da bi se uopšte pristupilo liječenju bolesti, mora se prekinutu začarani krug koji ovu bolest uzrokuje. Rekli smo da policistični jajnici pojačano luče muške spolne hormone, što za posljedicu ima pojavu muškog tipa dlakavosti kod žena, a sa policističnm jajnicima najčešće je udružena debljina, što opet za posljedicu ima pojavu akni, dodatno lučenje muških spolnih hormona iz masnog tkiva, inzulinsku rezistenciju ( neosjetljivost ćelija na inzulin ), višak inzulina u krvi i pojavu šećerne bolesti tip-2. Uz sve to često je prisutna visoka razina luteinizirajućeg hormona ( LH ). Žene sa policističnim jajnicima ne moraju nužno imati sve pobrojane simptome, ali kod osoba sa visokim indeksom tjelesne mase često su prisutni svi ovi poremećaji. Da bi došlo do izlječenja, ovaj krug bolesti se mora prekinuti. Dokazana je veza između debljine i nastanka dijabetesa tip-2, a u prošlom broju ovog časopisa objasnili smo koliki je rizik nastanka ove bolesti sa porastom tjelesne mase. Mi ćemo u ovom tekstu govoriti kako pacijent može sam sebi pomoći. Tu prije svega mislimo na smanjenje tjelesne težine, koja ne podrazumijeva ekstremne dijete koje često, umjesto dobrobiti, dodatno narušavaju zdravlje.

Kompletan članak možete otvoriti klikom na link Otvori PDF.