Brojna istraživanja ukazuju da je radioterapija najučinkovitiji dodatni način liječenja kojim se smanjuje broj recidiva ( ponovog razvoja bolesti ) kod pacijentica. Normalne stanice ( ćelije ) imaju mehanizme za popravak oštećenja koja nastaju djelovanjem štetnih faktora. Ovi mehanizmi popravka djelimičnuo su poremećeni kod stanica raka i njima treba duže vrijeme da poprave nastala oštećenja. Ova činjenica iskorištena je u radioterapiji i to tako da se liječenje vrši manjim dozama zračenja u više frakcija. Pauze između pojedinih frakcija zračenja su dovoljne da normalne ćelije poprave oštećenja nastala zračenjem, dok stanice raka ne uspijevaju potpuno da se oporave, tako da sljedeća frakcija zračenja dodatno oštećuje ćelije raka što uzrokuje njihovo propadanje. Ipak kod otprilike svake 25. zračene pacijentice radioterapija može izazvati po život opasne komplikacije, prije svega srčane tegobe, tako da se radioterapija kao dodatni način liječenja preporučuje kod strogo određenih grupa pacijentica uzimajući pri tom u obziri korist od radioterapije, ali ne zanemarujući pri tomi njihove godine i opšte zdravstveno stanje.

Kompletan članak možete otvoriti klikom na link: Nuspojave radioterapija.