U ovom tekstu predstavit ćemo Vam biljne preparate autora tekstova o bolestima štitne žlijezde, za koje vjerujemo da su čitaocima dali dovoljno informacija o njihovom oboljenju i pomogli da shvate prirodu bolesti kao i domete suvremene medicine u liječenju pojedinih oboljenja štitnjače. Vidjeli smo da su mogućnosti medicinskog liječenja ograničene i da je radikalno liječenje operacijom ili radioaktivnim jodom još uvijek  najčešći način liječenja, što često za posljedicu ima dovođenje pacijenata u hipotireozu (jatrogena hipotireoza) i posljedično doživotno uzimanje hormona štitnjače. Mi ćemo kroz predstavljanje biljnih preparata za oboljenja štitne žlijezde čitaocima dati uvid u tzv. alternativne mogućnosti liječenja pojedinih oboljenja štitnjače.

"VINKA"  preparati za bolesti štitnjače

stitnjaca1Važno je napomenuti da se svi naši biljni preparati sastoje isključivo od usitnjenih dijelova biljaka i u svom sastavu nemaju nikakvih drugih dodataka. To ih čini potpuno sigurnim i kod pacijenata ne izazivaju nikakve nuspojave. Preparati se međusobno razlikuju po sastavu, a  koja kombinacija će biti data pacijentu zavisi o oboljenju štitnjače. Zbog toga je, prije početka fitoterapije, potrebno da svaki pacijent priloži medicinsku dokumentaciju iz koje dobivamo podatke o hormonskom statusu i rezultatima ultrazvučnog pregleda. Kod pacijenata kojima je dijagnosticiran jedan ili više toplih čvorova ili toksični adenom na štitnjači potreban je i dokument o scintigrafskom pregledu, dok kod autoimunih oboljenja štitnjače trebamo podatke o vrijednostima antitijela.

Svi ovi podaci su potrebni ne samo zbog pripreme odgovarajuće kombinacije biljnih preparata, nego i zbog praćenja stanja pacijenata i promjena koje se javljaju prije i nakon korištenja biljnih preparata. Ovakav pristup u pripremi preparata i praćenju stanja pacijenata glavni je razlog zašto smo odustali od prodaje biljnih preparata u apotekama, tako da se preparati ,, Vinka ,, mogu nabaviti jedino kod nas u Žepču. Oni koji nisu u mogućnosti da dođu kod nas nalaze mogu skenirati i poslati e-mailom ili ih faksirati, a preparate mogu dobiti poštom. Treba reći i to da se biljni preparati koriste zajedno sa medicinskim lijekovima, ako ih pacijent koristi, a kad se stanje popravi, što će se znati nakon pretraga, liječnici sami korigiraju svoj način liječenja. Prvi rezultati liječenja oboljenja štitnjače mogu se očekivati unutar tri mjeseca od početka korištenja biljnih preparata i zbog toga pacijentima obično preporučujemo komplet za tri mjeseca, nakon čega treba uraditi nalaze da se vide rezultati liječenja.

Hipertireoza i preparati "VINKA"

Različiti uzroci hipertireoze zahtijevaju i različitu kombinaciju biljnih preparata. Najbolji rezultati se postižu kod hiprtireoze koja je uzrokovana toplim čvorovima ili toksičnim adenomom. Radi se o dobroćudnim izraslinama na štitnjači koji pojačano izlučuju hormone štitnjače neovisno o stimulaciji TSH ( tireostimulirajući hormon ). Ovaj oblik hipertireoze javlja se uglavnom kod osoba starije životne dobi koje uz probleme sa štitnjačom često imaju i neko drugo pridruženo oboljenje, kao što su bolesti srca i krvnih sudova, bubrežne bolesti itd. , što sužava izbor liječenja koje koristi suvremena medicina. To u prvom redu vrijedi za operativni zahvat i zbog toga je izbor liječenja ovog oblika hipertireoze korištenje radioaktivnog joda.

Preparati za hipertireozu uzrokovanu toplim čvorovima i toksičnim adenomom, kao i za čvorove štitnjače uz normalan hormonski status

stitnjaca1jutro stitnjaca2dnevni stitnjaca3nocni

Bez obzira o kom se načinu liječenja radi suvremena medicina nema niti jedan lijek koji može povratiti normalnu građu štitnjače i medikamentnim putem otkloniti problem. Za razliku od medicinskog liječenje, biljni preparati uspijevaju kod oko 70% pacijenata dovesti do smanjenja i čak nestanka toplih čvorova i toksičnog adenoma, čime se uspijeva postići izlječenje bez radikalnog tretmana koje koristi suvremena medicina. Kod većine prvi rezultati se uočavaju unutar tri mjeseca od početka fitoterapije. Kako ovaj oblik hipertireoze karakterišu srčani problemi i emotivna nestabilnost pacijenti i sami mogu osjetiti pozitivan učinak biljnog liječenja, jer se srčane tegobe smanjuju, a pacijentima se vraća mir i emotivna stabilnost. Potvrda uspješnosti liječenja je i ultrazvučni pregled kao i nalaz hormona. Dužina liječenja ovisi o broju i veličini čvorova, kao i o njihovoj hormonskoj aktivnosti. Isto vrijedi i za liječenje toksičnog adenoma. Nešto sporije ide liječenje štitnjače koja osim toplih čvorova ima i ciste, ali i ciste su posljedica hormonskog poremećaja, a kako su preparati ,, Vinka ,, hormonski regulatori i na ove tvorbe fitoterapija djeluje povoljno.

"Vinka"  preparati i autoimuna oboljenja štitnjače

Basedowljeva bolest se javlja kod mlađih osoba i manifestuje se metaboličkim poremećajima ( gubitak na težini, znojenje ) i problemima sa očima koje karakteriše izbočenost jednog ili oba oka, dok su srčani problemi rjeđe izraženi. Uzrok bolesti je sinteza i izlučivanje nekoliko vrsta antitijela koja pojačavaju funkciju i rast štitnjače o čemu smo govorili u ranijim člancima.

Biljni preparati za autoimune bolesti štitnjače:
Hashimotov tireoiditis, Basedovljewa bolest

stitnjaca 21 stitnjaca 22 stitnjaca 23 stitnjaca 24

Suvremena medicina kod ovog oboljenja koristi tireostatike ( favistan, PTU ) ili operaciju. Niti ovdje medicinsko liječenje ne može uticati na smanjenje izlučivanja antitijela što je uzrok nastanka bolesti. Ako je izbor liječenja operacija najčešće se štitnjača uklanja u cijelosti što pacijente dovodi do hipotireoze i doživotnog liječenja hormonom štitnjače ( letrox, eutirox ).

Za basedowljevu bolest preporučujemo četiri ,, Vinka ,, preparata koji se piju svaki po jedan puta dnevno. Terapija i kod ovog oboljenja traje najmanje tri mjeseca, a cilj je smanjiti razinu antitijela čime se djelomično ili potpuno zaustavlja progresija hiperitreoze. Kod dijela pacijenata koji dobro odgovaraju na fitoterapiju dolazi i do povlačenja problema sa očima.

Drugo često autoimuno oboljenje štitnjače je hašimotov tireoiditis. Suprotno od      basedowljeve bolesti, ovdje antitijela koja proizvodi naš organizam napadaju tkivo štitnjače i uništavaju ga što prije ili kasnije dovodi do nedostatka hormona štitnjače i hipotireoze. Kad je štitnjača potpuno uništena onda fitoterapija ne može pomoći i takvi pacijenti do kraja života moraju uzimati hormon štitnjače. Međutim ako se bolest otkrije na vrijeme onda korištenje preparata ,, Vinka ,, može dovesti do povlačenja bolesti i čak do potpunog zaustavljanja autoimunog procesa. I ovdje je potrebno uzimati 4 vrste biljnih preparata najmanje tri mjeseca. Dobri rezultati liječenja dovode do pada razine antitijela ( TPO-at i Tg-at ). Oboljeli koji su na hormonskoj terapiji nastavljaju uz fitoterapiju sa uzimanjem hormona štitnjače. Na kraju bi istakao da i mali dio štitnjače, koji je preostao nakon djelovanja autoantitijela, igra važnu ulogu u snabdijevanju organizma hormonima štitnjače, posebno T3 hormona jer hormonsko liječenje bazira se isključivo na davanju oboljelima T4 hormona, što kod gotovo polovine pacijenta nije dovoljno jer dovodi do problema sa težinom što je značajan zdravstveni problem oboljelih od hipotireoze. Zbog toga je svako zaustavljanje progresije hipotireoze poželjno bez obzira što će oboljeli dio hormona štitnjače morati uzimati u obliku tableta.