Kod opisivanja bolesti koje mogu uzrokovati neplodnost kod žena, posebnu pažnju odlučili smo posvetiti sindromu policističnih jajnika. Radi se o kompleksnom oboljenju za čiji je nastanak odgovoran čitav niz metaboličkih poremećaja. Novije spoznaje o ovoj bolesti dovele su i do promjene pristupa u njenom liječenju, o čemu ćemo takođe govoriti u našim tekstovima. Zbog činjenice da je ovo oboljenje često u djevojčica koje su ušle u pubertet, dat ćemo pregled najčešćih simptoma koje karakterišu sindrom policističnih jajnika, što će, vjerujemo, mladim čitateljkama i njihovim roditeljima dati bolji uvid u ovu bolesti i omogućiti da neke od simptoma i sami prepoznaju, što će ubrzati njihovu odluku da odu na liječnički pregled. Dodatni razlog da posenu pažnju posvetimo adolescentima, je i taj što uz policistične jajnike često idu i neki estetski poremećaji koji mogu biti neugodni, pogotovo za osobe toga uzrasta.Tu prije svega mislimo na pojavu hirzutizma ( pojačane dlakavosti ) i akni.  Danas se pravilnim izborom terapije postižu jako dobri rezultati u liječenju ove bolesti i bolje je sa terapijom početi što ranije. To posebno vrijedi ako je uzrok policističnih jajnika pretilost ( debljina ) i pojava inzulinske neosjetljivisti koja često ide uz pretilost.  Objasnit ćemo i kako same pacijentice aktivno mogu učestvovati u liječenju bolesti ako joj je uzrok prekomjerna težina, kao i kako mali gubitak na težini značajno utiče na poboljšanje stanja jajnika i zdravlja u cjelini.

Kompletan članak možete otvoriti klikom na link Otvori PDF.